piątek, 25 stycznia 2013

Jana Pawła II 175, 2012

Opuszczone budynki przy lotnisku cywilnym. Kiedyś wewnątrz mieścił się Zakład Transportu Zakładów Mięsnych. Stąd wewnątrz znajduje się wiele kanałów, portiernia, budynek w którym była gablota z kluczykami do samochodów. Kolejnym właścicielem była i nadal jest Poczta Polska. Niestety ktoś zadecydował o budowie nowego kompleksu w Lisim Ogonie, dlatego budynek ten opustoszał i jest obecnie na sprzedaż. Trochę więcej informacji znajduje się na forum BSMZ.

Zdjęcia pochodzą z końcówki listopada 2012 roku.


















Drewniane kostki wyłożone na podłodze.




















Pojemnik z olejem lub inną podobną mazią.













































Radio zakładowe.

Radio zakładowe.




Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Przemysłu Miejskiego.

Pomieszczenie w całości było wygłuszone.

Pomieszczenie w całości było wygłuszone.












Pozostałości Poczty Polskiej.


Pozostałości Poczty Polskiej.



















Regał w trafostacji w trakcie kradzieży. Pewnie złodzieje zostali przepłoszeni.

Wnętrze trafostacji, podczas drugiej wizyty wejście było już zaspawane.

Wnętrze trafostacji, podczas drugiej wizyty wejście było już zaspawane.


Wnętrze trafostacji, podczas drugiej wizyty wejście było już zaspawane.



Wewnątrz tego nasypu jest wielki zbiornik.
Zdjęcia z drugiej wizyty, która miała miejsce parę dni po pierwszej.







Aleje Jana Pawła II.





Radio zakładowe po raz drugi.

Kartka z życzeniami z okazji dnia kobiet wysłana ze Świerardowa Zdrój 3.08.1987r., adresatem jest Radio Zakładowe Zakładu Transportu przy Kujawskiej 175


Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Przemysłu Mięsnego.













Gablota z kluczykami do samochodów.

Gablota z kluczykami do samochodów.



14 komentarzy:

  1. Zdjęcie nr 5 to widok na budynek biurowy i jego wejście główne oraz po prawej wejście do dyspozytorni. nr 13 i 14 magazyny części, 25 jeden z dwóch kanałów najazdowych do kontroli auta widoczne również na zdjęciu 34, zdjęcie 55 głowna hala napraw z widocznym kantorkiem majstrów i dalej były szatnie mechaników i przejście do części biurowej, zdjęcie 67 punkt wydawania narzędzi, 73 to okienka dyspozytorów, 74 prawdopodobnie sala wypoczynku kierowców, 105 to chyba stołowka,119 przez to okienko wstawione w luksferach majster komunikował się z mechanikiem, 122 warsztat z okienkiem znajduje się po prawej stronie tuż przy ścianie budynku,123 widać wejście do magazynu, 130 wejście głowne, 132 ten zbiornik ma coś wspólnego z wodociągami lub wodą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdeczne dzięki za cenny komentarz.

      pozdrawiam

      Usuń
  2. Rok temu było sporo ciekawiej, niemniej obiekt super !

    OdpowiedzUsuń
  3. można się tu jakoś bezproblemowo dostać czy trzeba skakać przez płot?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bezproblemowo ;) Są 3 przejścia w płocie, a od strony lasu wogóle nie ma płotu (znaczy tam był chyba kiedyś mur)

      Usuń
  4. Zdjęcia są z 2012 - ja ze znajomym planujemy wyprawę do tego miejsca za 2 tygodnie - postaram się przedstawić jak wygląda to obecnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałem z daleka budynek. Jest jeszcze bardziej rozkradziony i częściowo spalony..

      Usuń
  5. Byłem tam parę dni temu, większość z tego co widać na tych zdjęciach już rozkradziona. Duże pomieszczenie na pierwszym pietrze zaraz nad wjazdami na kanały całe spalone. Nie ma tez krat w oknach, więc można bezproblemowo wyjść na dach. Polecam wziąć dobrą latarkę.
    Kilka moich zdjęć: https://plus.google.com/photos/105698922357867523944/albums/6015620205247460449?authkey=CLTX49ua1qWPqAE

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja tam robiłem plener ślubny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mieszkam tam obok i aktualnie to nie ma z przodu tej dużej hali, bo zzostała zburzona, a pozatym to cały budynek wiele razy się palił, a z opowieści mojego dziadka, który tam pracował to wszystko wyglądało inaczej (pprzynajmniej w mojej wyobraźni :D) :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pozwolę sobie na chamską reklamę ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=22oJT4_CtLY&t=81s
    Po kilku minutach zwiedzania zobaczyliśmy mężczyznę, które idzie w naszym kierunku i musieliśmy się ulotnić. Na pewno tam wrócimy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Obecnie 90% jest zburzony.
    Szkoda bo dobra jednostka straży pożarnej było tam.
    Dziadek pracował tam jako kierowca

    OdpowiedzUsuń
  10. Co znajdowało się tam wcześniej? Po co 30 metrowy maszt antenowy? Nie było tam czasem schronu zakładowego bądź rokady łączności? W piwnicy jest tunel dość niski wysokość od ziemi w góre to około 70 cm widać koniec i wydaje się , że zakręca ciężko jest to sprawdzić gdyż na dole jest dużo waty szklanej. Mniej więcej na wysokości tego tunelu na posesji jest zasypany betonowy kwadrat z dziurą przykryty deską z zawiasem , dawna klapa. Wygląda to podobnie jak tunel ewakuacyjny schron grzybek. Przygotowuje się do eksploracji tego tunelu bo pomimo tego , że została 1/4 budynków z tych co były to tunel jest ciekawą sprawą i widać że nikt raczej tam jeszcze nie był a gdzieś prowadzić musi. Po za tym na całej posesji jest mnóstwo włazów i poprzykrywanych zaworów. Na prawo od budynku stacji benzynowej również jest niezabezpieczone zejście po drabince w dół po prawej wielka metalowa turbina a na lewo tunel się ciągnie. Nie da się tam wysiedzieć dłużej niż minutę. Śmierdzi ropą , ten właz znajduje się w linii prostej od zbiornika tego w górze , być może był to wielki zbiornik na ropę? i łączył się ze stacją benzynową i turbiną? Dla większości z was ten budynek to zwykła ruina a dla jeszcze innych melina do chlania , ćpania i malowania po ścianach bo dziś tylko taka młodzież tam przesiaduje. Ja staram się odkrywać nowe rzeczy bo jest ich naprawdę dużo , jedyne czego mi brakuje to historii , informacji oraz sprzętu bo jest co zwiedzać i odkrywać ale jest ryzyko wchodzić tam bez zabezpieczeń.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nikt nie napisał gdzie ten obiekt konkretnie się znajdował. Czyli artykuł bez sensu, bo równie dobrze mogło to być w innym mieście.

    OdpowiedzUsuń