niedziela, 28 kwietnia 2013

Toruńska 35, 2013 - 2015

Opuszczona kamienica przy Toruńskiej. Wszedłem do środka przez otwarte drzwi i zdziwiłem się, bo oprócz śmieci znalazłem sporo rzeczy po lokatorach. Wyprowadzili się w pośpiechu? A może właściciel/najemca zmarł? Tego niestety nie wiem.




























Zdjęcia z 2015r.

Widać postępującą agonię budynku. Przypadkiem będąc tam spojrzałem kawałek dalej i zauważyłem policyjną taśmę. Z tego co pamiętam znaleziono tam martwego człowieka.








9 komentarzy:

  1. Mi sie zdaje że chyba Ktoś tam mieszka bo wszystko pozostawiane rzeczy itd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taka możliwość, jednak wszedłem przez otwarte drzwi.

      Usuń
  2. Może jakiś bezdomny znalazł tam swój azyl... aczkolwiek myśl o tym, że ktoś umarł i zostawił tak to mieszkanie jest nieco przerażająca. Nie wiem dlaczego, ale te szkła chyba przerażają mnie najbardziej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj tam zajrzałem ponownie, tych schodów ze zdjęcia po których wszedłem już nie ma, a drzwi były zamknięte. Nie wiem czy zakluczone/zabite, ale zamknięte ;)

      Usuń
  3. ktos nawet naje zostawil:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. znam historię tego obiektu, widzę go z okna od urodzenia. Kino za darmo mieliśmy z jego lokatorami w roli głównej. W zeszłą sobotę został podpalony.

      Usuń
    2. Tak często bywa z budynkami ADM. Budynku nie remontują bo wewnątrz mieszka patola, potem gdy popadnie w ruinę rodzinka dostaje nowe lokum, a stary budynek zostawia się na pastwę bezdomnych.

      Usuń
  4. Budynek zamieszkiwały 2 rodziny, na dole jeszcze sensowny człowiek, od wielu lat mieszkał sam. U góry prawdziwi artyści... Bójki , Policja . Na koniec malowniczo oddawali mocz do zlewu w kuchni. Budynek był przez lokatorów rozkradany ze wszystkiego i w końcu nie nadawał się do bezpiecznego mieszkania. Budynek ma kilku właścicieli ale podobno żaden z nich nie poczuwa się do zajęcia się tym . Teraz stoi i straszy a mimo zamurowanego wejścia codziennie tam ktoś przebywa. W zeszłą sobotę paliło się na piętrze ale ugasili. Mam gdzieś papierowe zdjęcia tego domku z przed 10-12 lat, robione z okna ode mnie. Blog mnie bardzo wciągnął bo wiele tych budynków mijam i zawsze zastanawiam się co z nimi. W budynku przy nowej estakadzie mieszkał mój dawny kolega i często bywałem tam. Teraz ruina straszy. Pozdrawiam .
    ps- ciekawym miejscem nieopisanym chyba tu jest stary browar kujawiaka na wiatrakowej, w sumie to co po nim zostało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie byłoby wstawić na blog stare zdjęcie tego budynku, pewnie wyglądał trochę lepiej niż dzisiaj ;)

      pozdrawiam

      ps. Zdjęć dawnego browaru z Wiatrakowej faktycznie nie ma na blogu, pewnie z czasem uzupełnię blog o to miejsce. Póki co o historii tego miejsca można poczytać na forum BSMZ:

      http://www.forum.bsmz.org/viewtopic.php?f=93&t=937

      Usuń